"Tegenwoordig weten we niet beter,  
 maar destijds was het een revolutie" 




Hoogvliet


Toen Hoogvliet startte met de automatisering van processen met behulp van workflows waren niet alle filiaalmanagers daar in eerste instantie blij mee. Terwijl het juist de bedoeling was administratieve verplichtingen bij hen weg te halen. “Je moet zoeken naar oplossingen voor problemen waar managers last van hebben”, zegt Eldert Zekveld, Manager Personeels- en Salarisadministratie bij Hoogvliet. 

Werken met workflows


Toen Hoogvliet in 2011 met AFAS HRM en Payroll ging werken, was de voornaamste doelstelling om administratieve werkzaamheden zoveel mogelijk bij de filialen weg te halen. Voor een bedrijf als Hoogvliet was het verwerken van personeelsmutaties bijvoorbeeld altijd een zeer tijdrovende klus. Van de ruim zesduizend medewerkers is twee derde een tijdelijke kracht. Veel van de tijdelijke contracten verlopen na zeven of acht maanden, veelal door natuurlijk verloop. Dan is het zaak om tijdig duidelijk te hebben of zo’n contract al dan niet wordt verlengd, anders brengt dat extra kosten met zich mee. “We zijn begonnen met het inrichten van een workflow in InSite voor het managen van de in- en uitstroom”, herinnert Zekveld zich. “Tegenwoordig weten we niet beter, maar destijds was het een revolutie. Zeker voor een organisatie die jaarlijks ongeveer 2500 mensen aanneemt."

Lees het hele artikel!

Lees het hele artikel

Benieuwd naar het complete verhaal van
Hoogvliet? Download dan het PDF-document.

Download de brochure

Hoogvliet maakt gebruikt van HRM- en Payroll-software. Wil je meer weten over de software? Download dan de brochure.


Advies op maat nodig? Bel: 033-4341800