Donderdag 2 april 2020
Ben jij aanwezig bij deze exclusieve bijeenkomst georganiseerd voor én door spraakmakende Nederlandse topondernemers in AFAS Live?
Vanwege het coronavirus hebben we besloten dit evenement te annuleren. We vinden het ontzettend jammer, maar de gezondheid van de Nederlandse bevolking is momenteel het allerbelangrijkst.
Op donderdag 2 april organiseert AFAS een exclusief evenement voor topondernemers in AFAS Live. Spraakmakende ondernemers als Bas van der Veldt (AFAS Software), John Mulder (MOJO) en Ronald van Zetten (V&D en oud-topman HEMA) delen hun ondernemersgeheimen en ervaringen met snelle maar duurzame groei. Aansluitend zal Saskia Albrecht (directeur van het Tulp Festival) vertellen over de 'Tulpenmanie' uit de Gouden Eeuw en de link met Hollands ondernemerschap.
Deze ochtend is voor én door strategische beslissers die zichzelf in beweging willen zetten. Ondernemende mensen die niet terugdeinzen om risico's te nemen of het roer om te gooien. Tijdens deze besloten bijeenkomst komen topondernemers samen om kennis te maken en inspiratie op te doen. Een unieke ochtend met afsluitende netwerklunch die je niet wil missen!
Als Nederland ergens groots in is, is het in een directe, tolerante en open samenleving waarin netwerken en mobiliteit centraal staan. Dat is dan ook de reden waarom wij op ondernemend vlak zo succesvol zijn in Nederland. Kijkend naar de Nederlandse ondernemersgeschiedenis uit de Gouden Eeuw, dan denken we aan een bloeiperiode op het gebied van handel, wetenschap en kunst waarin de tulp en Nederland onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn.
Wist je dat de eerste economische luchtbel die Nederland kende tijdens de 'Tulpenmanie' was, halverwege de 17e eeuw? De tulpenbollen werden destijds zo duur dat ze als betaalmiddel werden gebruikt tot de tulpenmarkt finaal uit de hand liep. In 1637 worden zelfs drie bollen verkocht ter waarde van een Amsterdams grachtenpand. De overheid grijpt in en de markt stort volledig in. Velen gaan bankroet, maar de tulp overleeft en blijft voor altijd verbonden met Amsterdam. Dit moment was zelfs de éérste financiële zeepbel in de wereldgeschiedenis. Sommige economen vinden de hedendaagse handel in cryptocurrency net zo 'gek' als de speculatiegolf rondom de tulp in de 17e eeuw.
Wat we kunnen leren van deze oer-Hollandse geschiedenis? Je hoort het op 2 april in AFAS Live!
09:00 uur | Ontvangst bij AFAS Live |
09:30 uur | Welkomstwoord door Bas van der Veldt (CEO AFAS Software) over het creëren van een sterke cultuur in combinatie met duurzame snelle groei |
09:45 uur | John Mulder (CEO MOJO) over zijn ondernemersgeheim: 'Hoe MOJO met een hekje de wereld over ging' |
10.15 uur | Ronald van Zetten (CEO V&D) over innovatie: 'Hoe krijg je nieuwe omzet en klanten?' |
10:45 uur | Afsluiting door Bas van der Veldt |
11:00 uur | Korte pauze |
11:30 uur | Ceremonie doop AFAS Tulp met Saskia Albrecht (Directeur Tulp Festival) over de 'Tulpenmanie' uit de 17e eeuw |
12:00 uur | Netwerklunch |
13:00 uur | Verwacht einde |
Parkeren doe je het gemakkelijkst op P6.
John Mulder
CEO bij MOJO
John Mulder is al sinds 1986 verbonden aan MOJO, dat met zo'n 150 shows per jaar met recht dé concertorganisator van Nederland te noemen is. John was bij zijn start vooral verantwoordelijk voor productie en van hem kwam ooit het idee voor een nieuw soort hek, vooraan bij het podium, om concerten veiliger te maken voor bezoekers. Dat eerste hekje werd de MOJO Barrier, die inmiddels wereldwijd wordt gebruikt.
Nadat hij in 2012 het bedrijf verliet, bleef John met MOJO samenwerken. Sinds 2017 is hij officieel terug. “Het organiseren van evenementen is zó leuk om te doen”, zegt John. “De belangrijkste uitdaging daarbij is dat we het spannend houden voor ons allemaal en elkaar stimuleren.”
Ronald van zetten is CEO en mede-eigenaar van V&D. In het verleden heeft hij veel retailervaring opgedaan in topfuncties bij HEMA, Albert Heijn, Praxis en DA. In juli 2016 kocht hij samen met Roland Kahn en Jaco Scheffers de merkrechten van V&D, met als intentie om nieuw leven te blazen in dit bekende Nederlandse markt. Met de ‘online only’ terugkeer van V&D speelt de klassieke winkelketen in op een manier die past bij de klant van nu. Ronald: “Innoveren is geen doel op zich. Je moet continu verbeteren en veranderen”.
Saskia Albrecht is directeur bij het Tulp Festival. Tulp Festival zet Amsterdam voor het zesde jaar op rij in bloei in de maand april. Saskia: "Elk jaar komen we dichter bij ons doel: voor iedere Amsterdammer een tulp! De vrolijke voorjaarsbloem zorgt voor verbinding, nodigt uit om vast te leggen op foto en film en kan je zomaar gelukkig maken als je er even bij stilstaat."
In de maand april zijn honderdduizenden tulpen te bewonderen in alle stadsdelen van Amsterdam. Nieuw in 2020 is de AFAS tulp, die in april zal schitteren in de omgeving van AFAS Live. Tijdens het dopen van de AFAS Tulp zal Saskia vertellen over de geschiedenis van de tulp en de link met Hollands ondernemerschap.
Bas is op zijn 19e begonnen bij AFAS als productmanager. Via manager productmanagement en directeur Productontwikkeling werd deze nerd in 2008 Algemeen Directeur (CEO) en boegbeeld van AFAS en is dat nog steeds. Onder zijn verantwoordelijkheid werd AFAS een toonaangevend bedrijf en groeide AFAS tot een bedrijf met een omzet van meer dan 160 miljoen.
Bas gaat in op deze snelle maar duurzame groei. Hoe krijgt hij dat voor elkaar? Hoe belangrijk is de cultuur binnen de organisatie om constante sterke groei te realiseren? En in hoeverre is snelle groei belangrijk? Met zijn scherpe spraak en revolutionaire toekomstvisie weet hij menig heilig huisje omver te schoppen.
Werk kan zo veel leuker en beter. En met meer oog voor de maatschappij. In veel organisaties zijn mensen druk met de verkeerde dingen. Onnodige handelingen, dubbel werk, fouten herstellen: het kost handenvol tijd en komt de kwaliteit niet ten goede.
De missie van AFAS Software is: inspireert beter ondernemen. Dat doet AFAS met software en alles wat ervoor nodig is om die software zo te gebruiken dat je er een hoger doel mee bereikt. Organisaties houden tijd over voor wat ze echt belangrijk vinden, kwaliteit en werkplezier.
Wil je meer weten of heb je vragen? Stuur een e-mail naar marketing@afas.nl