First Class-dienstverlening

Dienstverlening die verder gaat!
 

First Class helpt jouw organisatie het maximale uit de software te halen. Bij First Class staat zowel operationele als strategische ondersteuning centraal. Door persoonlijke afspraken, kennis van jouw organisatie en als sparringpartner zorgen we voor een succesvolle samenwerking. Zo kunnen we je écht verder helpen.

 

De onderdelen van First Class

Aan de slag met First Class?

 

First Class Support

Bij First Class Support zorgen wij voor een exclusieve Supportervaring. Aan de hand van afspraakmomenten met een vaste First Class-specialist, gaan we met jou in gesprek over operationele zaken die spelen binnen de organisatie bij het gebruik van de software. De vragen die spelen, de zaken die beter kunnen, welke plannen er nog liggen om te optimaliseren: alles kan aan bod komen.

Elke First Class-specialist heeft een selecte groep klanten, gefocust op branche. Hierdoor weten zij goed wat jij als organisatie en klant van AFAS nodig hebt. Wij maken je wegwijs binnen AFAS en zorgen dat je verder kunt. 

  • Operationeel partnerschap
  • Advies en hulp passend bij jouw organisatie
  • Persoonlijke afspraken om écht goed samen te werken
  • Eerste aanspreekpunt binnen AFAS

De voordelen van First Class Support

Meer kennis en ervaring

Onze experts investeren veel tijd om jouw organisatie en processen te leren kennen.

Altijd paraat - ook buiten werktijd

First Class Support staat voor jou klaar op het moment dat je ons nodig hebt. Ook op de kritische momenten buiten werktijd.

Persoonlijk contact centraal

We leren de organisatie goed kennen en onderzoeken hoe de omgeving is ingericht, zodat wij de best mogelijke ondersteuning kunnen leveren en jij er als klant zo optimaal mogelijk gebruik van maakt.

Afspraakgestuurd

We werken met vaste afspraakmomenten, zodat er altijd ruimte is om alle lopende zaken met elkaar te bespreken op een effectieve manier.  

Toen AFAS met een nieuwe update van het ERP-systeem introduceerde, kreeg Kolibrie tijdelijk te maken met enkele performance-issues. “AFAS heeft die problemen heel netjes opgelost”, vertelt Joris Schuurkes, DevOps Engineer bij Kolibrie.

“Daarnaast zijn onze ervaringen met de ondersteuning in het kader van ons abonnement op First Class sowieso uitstekend.”

First Class Servicemanagement

First Class Servicemanagement biedt gerichte ondersteuning rondom de grote update (zomerupdate). Zo ben je verzekerd van een overgang zonder verrassingen. Na de update helpen we je met het inrichten van nieuwe functionaliteit. Zo haal je alles uit de nieuwe versie en de software!

AFAS Accept is standaard onderdeel van je abonnement. Hiermee test je vroegtijdig een nieuwe versie. Wij begeleiden je hierbij. In gezamenlijke testsessies doorloop je je bestaande processen. Zo ben je verzekerd van een overgang zonder verrassingen. Deze sessies vinden plaats in mei/juni.

Na elke grote update biedt Servicemanagement drie concrete optimalisatiekansen. Dit helpt je direct aan de slag te gaan met nieuwe functionaliteit. Samen met andere klanten deel je waardevolle inzichten en ideeën. Dit zorgt ervoor dat je alles uit de nieuwe versie én daarmee de software haalt. Deze sessie vinden plaats rond september.

  • Gerichte ondersteuning
  • Gezamenlijk testsessies voor een soepele overgang naar een nieuwe versie
  • Drie concrete optimalisatiekansen na elke grote update

Voordelen First Class Servicemanagement

Gerichte ondersteuning

In de periode rondom de grote update (zomerupdate) ga je gericht met Servicemanagement aan de slag.

Samen testen met AFAS Accept

Bij elke grote update test je samen met Servicemanagement én andere First Class klanten je bestaande processen op AFAS Accept. Hierdoor zie je direct hoe jouw inrichting reageert op de nieuwe versie. Calamiteiten worden op tijd opgelost en vragen direct beantwoord. Resultaat? Een overgang zonder verrassingen.

Meteen aan de slag met nieuwe functionaliteit

Na elke update helpt Servicemanagement je optimaal gebruik te maken van nieuwe functionaliteit aan de hand van drie concrete optimalisatiekansen. Dit zorgt ervoor dat je alles uit de nieuwe versie én daarmee de software haalt. Benieuwd hoe zo'n pakket er uit ziet? Neem een kijkje.

De KNVB wil de kwaliteit van de interne dienstverlening van Tech naar Business verbeteren. En dus heeft ze begin 2024 gekozen om gebruik te maken van First Class van AFAS

"Eén aanspreekpunt, persoonlijk contact en korte lijnen. Voor mij is het ideaal om vraagstukken voor te leggen en daarover van gedachten te wisselen."

 

Jasper Beekwilder - Head of Technology

First Class Succesmanagement

First Class Succesmanagement is jouw strategisch aanspreekpunt en sparringpartner voor directieleden en bestuurders van jouw organisatie.

Door de jarenlange ervaring bij onze klanten zijn onze Succesmanagers in staat om snel en op hoog niveau te handelen. . Daarnaast zijn de Succesmanagers goed geïnformeerd over de situatie bij onze klanten en hebben ze een breed klantennetwerk dat enthousiast ervaringen uitwisselt om samen verder te ontwikkelen!

First Class Succesmanagement begeleidt jou als klant op een persoonlijke manier bij de uitdagingen waar je als organisatie mee te maken krijgt. Daarnaast gaan we graag samen de uitdaging aan om de software die je in huis hebt maximaal te laten renderen om jouw doelstellingen te behalen! Dit doen we met mooie thematafels, inspirerende evenementen, maar ook zeker door geregeld een-op-een contact. Hierbij gaan we aan de slag met branche specifieke, maar zeker ook branche-overstijgende thema's.

  • Strategisch partnerschap en sparringpartner op directieniveau
  • Netwerk met en voor gelijkgestemden in werkveld en branche
  • Persoonlijke benadering

Thema's van First Class Succesmanagement

Heb je een ander idee? Dan horen we dat graag!

Corporate Social Responsibility (CSR)

Strategieën ontwikkelen voor maatschappelijk verantwoord ondernemen en duurzaamheid.

Kansen en inzet van AI

Verkennen van toepassingsmogelijkheden van kunstmatige intelligentie om operationele efficiëntie te verhogen en innovatie te bevorderen.

Automatiseringskansen

Identificeren van mogelijkheden om bedrijfsprocessen te stroomlijnen en te optimaliseren door automatisering, waarbij we verder kijken dan alleen de AFAS Software.

Branchespecifieke ontwikkelingen en invloeden

Aanpakken van specifieke uitdagingen en kansen in jullie branche.