Auteur: Britt Breure

Support tijdens pakjesavond?

Sinterklaas is in het land, we hebben hem in Meppel zien arriveren met de stoomboot. Het is slechts een kwestie van tijd voor hij bij jou de straat inrijdt met zakken vol pepernoten, bergen suikergoed en cadeaus.

Zijn komst luidt de laatste periode van het jaar in. Voor je het weet sta je thuis een kerstboom op te tuigen en op je werk de jaarcijfers op te tellen. Het is een gezellige en drukke tijd waar ik me altijd erg op kan verheugen.

Voor AFAS zijn deze laatste weken van het jaar standaard hectisch en uitdagend. Op 1 januari gaan veel klanten voor het eerst live. Als nieuwe software cruciaal is voor je bedrijfsproces, dan wil je wel graag dat alles goed werkt als je op 2 januari het licht weer aandoet. Vooral voor grote klanten, die intensief van onze software gebruikmaken, is dit spannend. Daarom is er First Class Support, een additionele dienst voor klanten die extra en uitgebreidere ondersteuning willen. Persoonlijk en diepgaand contact, ruime telefonische bereikbaarheid en advies en informatie op maat; dat zijn onze speerpunten. 

Omdat calamiteiten zich niet aan kantoortijden houden, betekent dit in de praktijk dat we meer dan full time voor je klaar staan, met zeven zeer ervaren mensen die heel goed thuis zijn in onze software. Op de meest rare tijden; dus ook op pakjesavond en ook met Kerst.


Juist onze grote klanten voeren updates, of andere acties die grote impact op hun systemen hebben, uit op momenten dat andere gebruikers pakjesavond vieren of de kalkoen in de oven schuiven. 

Vorig jaar was ik op Tweede Kerstdag nog wat zaken aan het controleren en uitvoeren voor één van onze First Class-klanten. Het was nog nét niet zo dat de familie onrustig schuifelend aan tafel zat te wachten, mes en vork al in de hand, tot ik klaar was, want uiteraard maken we van tevoren wel concrete afspraken over de momenten waarop we contact hebben.

De andere kant daarvan is dat we elkaar ook even via een app’je op de hoogte houden als alles wél goed verloopt. Zodat ik dan niet de hele dag met mijn telefoon in de hand rondloop.

Het is dus niet zo dat mijn zeven First Class-medewerkers en ikzelf geen vrij moment meer hebben. Maar we zijn wel heel betrokken en we voelen ons ook verantwoordelijk. Voor onze eigen groep met klanten en ook voor álle First Class-klanten als we om de beurt stand-by staan. We gaan écht wel naar de sportschool of een weekendje weg. Maar we hebben onze telefoon voor calamiteiten bij ons. Zodat we er altijd zijn als het nodig is. Ook op ’t heerlijk avondje van Sinterklaas. 

Wij willen er ook graag zijn voor jou als het nodig is. Wil je weten wat AFAS First Class precies voor jou kan betekenen? Neem dan gerust contact met mij op, ik zie je mail of telefoontje graag tegemoet.

Meer lezen?