Een paar jaar geleden heb jij je nieuw gebouwde huis opgeleverd gekregen. Je bent er door intensief gebruik achtergekomen dat de toen ingerichte standaarden nu op bepaalde punten beter kunnen. Je mengkraan in de badkamer hangt bijvoorbeeld net te laag om er comfortabel onder te hangen om wat water te drinken. Dit klinkt waarschijnlijk als een kleinigheidje, maar na een tijdje gaat het toch behoorlijk irriteren. Je hebt wel een idee over hoe je het zou willen oplossen, maar zelf niet de kennis en kunde om dit te doen. Wat ga je doen? Wie ga je bellen?
De aannemer is al een tijd niet meer in beeld en je vermoedt dat deze klus ook veel te klein is om hem hiervoor weer te laten komen. Je doet toch een poging bij de afdeling kopersbegeleiding, maar vindt daar een dichte deur. "Zij kunnen je namelijk niet helpen met inrichtingsvragen". Je bent meer dan tevreden over de aannemer, maar hebt nu toch hulp nodig. Waar kan je terecht? Ineens schiet de medewerker van de afdeling kopersbegeleiding iets te binnen: Per 1 mei is de nieuwe afdeling “Servicemanagement” gestart! Deze afdeling is specifiek opgericht om opgeleverde klanten te helpen met kleinere projecten en inrichtingsvragen.
In dit verhaal is de “Aannemer” natuurlijk AFAS en de afdeling consultancy. De afdeling “kopersbegeleiding” staat voor support en per 1 mei is de afdeling “Servicemanagement” gestart. Juist als je hulp zoekt bij kleinere projecten en inrichting, is het belangrijk dat je dat weet wat je hiermee kunt.
De servicemanager speelt in op een behoefte van veel klanten: je hebt een inrichtingsvraagstuk waar je graag hulp bij wilt, maar een hele dag consultancy is niet nodig. Hiervoor kan je terecht bij een servicemanager. Wij nemen de inrichting compleet over, of doen deze samen met jou op afstand. Zo is de servicemanager jouw flexibele consultant op afstand.