Allemaal interessante vragen waarop ook wij zeker niet altijd antwoord hebben, maar omdat we met ons team jaarlijks zo’n 1500 klanten bezoeken, hebben we wel een idee. Dit is de reden dat wij klant-events organiseren. Vanuit team Succesmanagement helpen wij klanten elke dag om leuker en beter gebruik te maken van onze software. Met als doel meer focus op de missie van de organisatie. Het klant-event dat we nu wilden organiseren moest dan ook in het teken staan van automatisering als een continu proces waarin visie en samenwerking vanuit de hele organisatie inclusief beslissers voorop staat.
AFAS zou AFAS niet zijn als we hier een droge, saaie lezing van zouden maken. Om die reden hebben we er voor gekozen om een evenement te organiseren met een speciaal sausje overheen: Het Recept voor Succes! Omdat beelden nu eenmaal meer zeggen dan woorden zijn we op zoek gegaan naar een kapstok. Die vonden we in de rol van een Chef-Kok.
Een Chef-Kok wil iedere gast een geweldige beleving geven. Dit kan hij voor zijn gerechten niet zonder de juiste ingrediënten en uiteraard krijgt hij dit zonder zijn keukenbrigade en team in de bediening niet voor elkaar. Zie je de parallel? Nou wij wel en daarom zijn we er mee aan de slag gegaan.
Voor klanten met wie we het afgelopen jaar een mooie project hebben gerealiseerd wilden we een evenement organiseren om dit te vieren! We hebben onze klanten geïnspireerd om aan de slag te gaan en dit te verankeren in het DNA van de organisatie. Om handvatten te geven hebben we er twee hoofdingrediënten uit gepakt:
Tijdens twee inhoudelijke sessies o.l.v. AFAS Chef-Kok a.k.a. Directeur Operations Herman Zondag en Souschef a.k.a. Manager Opleidingen & Succesmanagement Robbert de Ruijter hebben we de 90 aanwezigen concrete tips en handvatten gegeven om aan de slag te gaan.
Als heuse annonceurs mochten Maarten en ik het geheel in goede banen leiden en ieder onderdeel van deze mooie dag inleiden en afsluiten. Wat is het toch een feest om te werken in organisatie waarin je de vrijheid krijgt om te doen wat goed is voor je klanten, jezelf en voor AFAS! Volgens een geheel nieuw concept hebben we onze klanten zo gek gekregen om alle woorden in daden om te zetten. Onder de bezielende leiding van onze enige echte Chef-Kok bij AFAS, Thijmen, hebben zij hun eigen amuse gemaakt!
Ze werkten hierbij samen in teams met volstrekt onbekenden, ieder aan hun eigen onderdeel van dit gerechtje waarbij natuurlijk duidelijk werd dat ze zonder elkaar niet tot een geweldig en lekker eindresultaat zouden komen. Oftewel, ze hebben samen gewerkt aan het Recept voor Succes!
Denk je nu: Wat leuk en ik dan? Ik ben ook klant van AFAS, hoe word ik de Chef-Kok van mijn organisatie of waar kan ik het Recept voor Succes vinden? Of concreter, hoe kom ik tot een business case of een plan van aanpak om continue te blijven profiteren van de geweldige software van AFAS?!
Maak dan gewoon een afspraak met AFAS Succesmanagement of schrijf je in voor een inspiratiesessie. We komen heel graag langs of organiseren nog eens zo’n te gekke dag!
Met culinaire groet,
Maarten & Marloes