AFAS Blogt
Auteur: Jan Harthoorn

HELP, ik heb een prijs gewonnen!

Als consultancymanager bij AFAS geef je direct leiding aan een team van projectleiders, senior consultants en consultants. Samen met deze “helden” van AFAS implementeren en optimaliseren we projectmatig onze klanten.

Bij sommige projecten werken we ook intensief samen met AFAS Experts die werkzaam zijn bij onze dienstverlenende partners. Indirect zou je dus kunnen stellen dat wij ook hieraan leiding geven. Voor een AFAS consultancymanager is het van groot belang om gevoel te blijven houden met deze groep. Om dit te bereiken organiseren we vele activiteiten en inspiratiesessies. Kwaliteit staat voor iedereen bovenaan het lijstje met doelstellingen.

De klantendag van Blue Talents

Er zijn dienstverlenende partners die zelf ook klantendagen organiseren zoals wij de AFAS Open kennen. Als consultancymanager worden wij hier ook geregeld voor uitgenodigd. Wij zijn immers voor een dienstverlenend partner een belangrijke schakel tussen klant, dienstverlenend partner en AFAS. Vanuit AFAS was ik aanwezig bij de klantendag van Blue Talents. De dag werd afgetrapt met een quiz waaraan ik ook mocht deelnemen. IJverig beantwoordde ik de vragen en ik zat zowaar tussen de prijswinnaars.

“Help, ik heb een prijs gewonnen!” Dat was het eerste wat ik dacht toen ik de lijst met keuzemogelijkheden zag waaruit ik een prijs mocht kiezen. Een bedrag doneren aan een goed doel sprak mij wel aan. Echter, dat vond ik ook weer erg makkelijk. Er volgde een voorstel van mij om samen met Blue Talents en hun medewerkers zelf een dagje de handen uit de mouwen te steken om een goed doel te ondersteunen.

Bij AFAS Software doen we dit jaarlijks ook tijdens het teamuitje waarbij alle afdelingen mankracht inzetten om mensen die dit hard nodig hebben een handje te helpen. Dit idee pakte Marco de Jonge, directeur bij Blue Talents, enorm enthousiast op en dus gingen we aan de slag met een plan.

Op naar de kluslocatie

Dinsdag 20 augustus om 06.15uur gaat de wekker. Na een ontbijtje rijd ik met een enorme glimlach op mijn gezicht richting Breda. In het NAC stadion starten we met een kopje koffie in de kantoorruimte van Blue Talents die in dit stadion gevestigd is. Helaas zijn nog een aantal medewerkers verhinderd vanwege vakanties. Met de “harde kern” van Blue Talents rijden we naar onze kluslocatie. Een hobbyclub die activiteiten organiseert voor kinderen tussen 6 en 14 jaar.

Het schoonmaken van hekwerken, het verven van muren en deuren, het sorteren van materiaal. Alle soorten werkzaamheden kwamen voorbij en we gingen enthousiast aan de slag. De prachtige verhalen van de aanwezige vrijwilligers ontroerden ons, maar gaven tegelijkertijd ook veel inspiratie en gesprekstof. Aansluitend hebben we nog genoten van een heerlijke diner waarbij we gezamenlijk konden terugkijken op een geweldige dag.

Verbinden met een glimlach

Onderweg naar huis heb ik een nog dikkere glimlach op mijn gezicht. Vooraf hadden we ons wat doelen gesteld. We zouden bijvoorbeeld pas tevreden zijn als we zichtbaar resultaat hadden geboekt en we steken de handen uit de mouwen bij een lokale maatschappelijke organisatie. En tussen de activiteiten door konden we elkaar beter leren kennen en lopende projecten doorspreken, want de AFAS klant staat immers altijd centraal!

Al deze doelstellingen hebben we bereikt die dag, maar wat veel mooier en veel waardevoller bleek is dat wij elkaar als partners die dag op een andere manier hebben leren kennen. Er ontstond een echte verbinding waarbij we elkaar, naast zakelijk, ook persoonlijk leerden kennen.

Door gezamenlijk de handen uit de mouwen te steken voor een doelgroep die vaak in de schaduw staat, leer je elkaar als mens enorm waarderen. En dat schept een bijzondere en duurzame band.

Blue Talents en Betrokken Ondernemers Breda, hartelijk dank voor deze samenwerking.