Auteur: Stefan Mennes

Elke dag Valentijnsdag bij First Class

Vorige week was het Valentijnsdag. Rond 14 februari zijn degenen met een (geheime) aanbidder in rep en roer. Zou er een kaartje komen, een bos rozen of een doos bonbons? Op Valentijnsdag draait het niet om zaken, maar om het hart. Het draait om degene voor wie je wilt gáán. Voor velen is Valentijnsdag daarom de meest romantische dag van het jaar. Zo niet bij First Class, want bij ons is het elke dag Valentijnsdag.

Per 1 januari hebben we bij First Class weer een aantal nieuwe klanten mogen verwelkomen. Grote klanten waarvoor de software van AFAS de ruggengraat van hun bedrijf vormt. Klanten, van fast food tot vastgoed en alles daar tussenin, die willen en kunnen rekenen op de persoonlijke service van First Class. Sommige van deze nieuwe klanten zijn wel ervaren AFAS-gebruikers die door hun intensieve gebruik van de software de logische stap hebben gemaakt naar First Class. Andere nieuwe klanten zijn echt nieuw-nieuw. Zij zijn live gegaan per januari en zijn niet alleen nieuw bij First Class, maar ook nieuw bij AFAS.

Vertrouwde AFAS-klanten die First Class-klanten zijn geworden, merken het verschil in aanpak en persoonlijk contact. Zij hangen niet meer in de wacht bij een probleem, zij krijgen proactief een whatsapp’je van ons als er belangrijke dingen te melden zijn, zij krijgen advies op maat en wij brengen hen regelmatig een bezoek. Onze nieuwe klanten krijgen hetzelfde warme bad. Alleen: zij weten dat nog niet. Ze hebben als verse klanten nog geen ervaring met onze aanpak. Zij weten wie we zijn, maar ze kénnen ons nog niet. En omgekeerd geldt natuurlijk hetzelfde. Eigenlijk hebben we een soort verkering: we vinden elkaar leuk en we willen ervoor gaan, maar we moeten nog ontdekken hoe de ander precies in elkaar zit. Door te investeren in elkaar, door elkaar echt te leren kennen en samen te werken, gaan we langzaam maar zeker een lange relatie aan. Hoe meer wij weten over het bedrijf, de mensen kennen die er werken en de manier waarop ze ons pakket gebruiken, hoe meer wij in het hart van de organisatie zitten.

De beste service kunnen wij pas verlenen als we echte partners zijn van de klant, sparringpartners ook. Als de klant zich bij ons thuis voelt en ons altijd weet te bereiken als er iets speelt. In goede en in slechte tijden. Het ontwikkelen van een werkwijze die ons allebei past, heeft wat tijd nodig. Daarna breekt een volgende fase aan, waarin klanten de randen van het pakket opzoeken om álles eruit te halen wat erin zit. Daarbij willen wij graag hun steun en toeverlaat zijn. Om hen te helpen, maar ook om alles wat we leren in dat proces weer te gebruiken ten goede van ál onze klanten, in welke branche of welke sector ook. Want daar komt het eigenlijk op neer bij FirstClass: wij hebben hart voor jouw zaak en wij gáán echt voor jou. Bij ons is het elke dag Valentijnsdag, maar op 14 februari hebben wij dit extra bezegeld door al onze klanten een handgeschreven kaart te sturen!


Meer lezen?