AFAS Blogt
Auteur: Thymo Kastein

De volgende stap.

Wekelijks wandel ik, samen met mijn hond, langs een vijver. Deze vijver draagt in de volksmond nog steeds de naam van een oude verzekeringsmaatschappij. Misschien zegt die naam je niets, maar de vijver is vernoemd naar de verzekeringsreus die jarenlang in het nabij gelegen kantoorpand gevestigd was: Victoria Vesta.

In de reclamecampagnes speelde steevast een adviseur de hoofdrol die op de meest uiteenlopende locaties zijn klanten bezocht en ze (on)gevraagd advies gaf. De reclames begonnen altijd met de bekende slogan: “Als Victoria Vesta adviseur kom ik graag bij de mensen thuis”. Een sterke associatie met mijn nieuwe rol van Succesmanager bij AFAS Software.

Als succesmanager kom ik namelijk ook graag in contact met onze klanten. Tijdens mijn gesprekken streef ik naar 1 doel: klanttevredenheid. Dit beperkt zich niet alleen tot onze software, maar dat gaat ook over andere diensten als consultancy, support of AFAS Online. Dit alles bij elkaar vormt de klantbeleving met AFAS en als succesmanager speel ik hierin een verbindende rol.

"Klanten die al jaren succesvol met onze software werken, zelfstandig optimalisaties uitvoeren en regelmatig Leusden bezoeken. Je kent ze wel, of niet?"

In de praktijk blijkt dit lang niet voor iedereen te gelden. De afgelopen weken heb ik tientallen van onze klanten mogen bezoeken. Veelal op zoek naar de volgende stap om de eigen bedrijfsprocessen onder de loep te nemen en te verbeteren. De een is hier verder in dan de ander. Als succesmanager mag ik in dat proces een rol spelen. Uitleggen wat onze visie is, tonen wat ons product kan en vooral luisteren. Luisteren naar de verhalen van klanten, luisteren wat hen drijft en indien nodig een spiegel voorhouden om uiteindelijk samen te ontdekken waar nog kansen liggen.

Dat dit tot leuke gesprekken leidt is onvermijdelijk. En het inspireert mij om na te denken over hoe ik ze verder kan helpen en een passend advies te geven.

Welke mogelijkheden heeft de Succesmanager?

Hiervoor hebben we inmiddels vele mogelijkheden ter beschikking, denk maar eens aan:

  • Klantbezoeken
  • Inspiratiesessies
  • AFAS Open
  • Webinars
  • Trainingen
  • Consultancy
  • Service Management
  • AFAS Partner Netwerk

Het is de kunst om voor iedere klant de juiste combinatie te vinden. 1 ding staat altijd centraal; de verbinding zoeken en samen in beweging komen. En die beweging is belangrijk! We weten namelijk allemaal dat het niet vanzelf gaat. Je kunt heel lang naar iets kijken, er verandert niets als er geen beweging is.

Mijn motto: laat je inspireren! Blijven zitten is okay, maar verwacht niet dat het vanzelf gaat. Ook nieuwsgierig naar wat we samen kunnen bereiken?

Kom langs in Leusden, bezoek een inspiratiesessie of maak een afspraak met mij of een van mijn collega’s van Succesmanagement. Samen kunnen we ervoor zorgen dat er een helder beeld is van de diverse mogelijkheden van onze software en bepalen hoe deze een rol kan spelen binnen jouw organisatie. Samen met jou maak ik graag de volgende stap!


Thymo Kastein
Succesmanager