Auteur: Martijn Delahaye

AFAS AFAS AFAS , ik ben helemaal klaar met AFAS…

AFAS Software sloopt administratieve papierwinkel in nieuwe merkcampagne

Afgelopen maanden hebben we de nieuwe merkcampagne voor AFAS ontwikkeld. Vanaf deze week zie je onze nieuwe commercial op TV en spot je digitale uitingen van de campagne op billboards door het land, bij tankstations, online of kom je ons tegen rondom je favoriete podcast. Het is de tweede keer dat we een grootse landelijke campagne lanceren. Bijzonder? Nou eigenlijk best wel voor een B2B-bedrijf.

Sponsorschappen

Bij AFAS hebben we altijd groot(s) ingezet op onze sponsorschappen als middel om onze naamsbekendheid te vergroten. AFAS Stadion, AFAS Live, AFAS Circustheater, het heeft ons veel bekendheid en plezier gebracht. Nadat Corona sponsoring en evenementen fors had stilgezet besloten we twee jaar geleden om een keer ouderwets op TV te verschijnen. Daarnaast weten (en meten) we al langer dat er een hele wereld zit tussen naamsbekendheid en de online vindbaarheid van bedrijfssoftware. Met deze nieuwe campagne werken we verder aan onze inhoudelijke bekendheid, mensen kennen onze naam en weten waarvoor ze bij ons kunnen aankloppen en welke problemen we oplossen.

Naamsbekendheid en merkbekendheid

Wanneer een bedrijf of organisatie naamsbekendheid heeft, hebben consumenten een merk in hun hoofd en leven geaccepteerd alsof het een tweede natuur is. Merkbekendheid betekent dat ze niet aarzelen om in een merk te investeren of aan een bepaald merk te denken als het gaat om dagelijkse behoeften. Het gaat dus dieper en verder, zeker voor een b2b merk. Maar om nou gelijk over software te praten gaat een stap te ver.

Succes begint met AFAS

Succes begint met AFAS. Een flinke uitspraak. Dat getuigt van zelfvertrouwen. En lef. Bovendien een stevige belofte aan bedrijven en organisaties: werk met onze software en je kans op succes is vele malen groter. Dat moet natuurlijk niet te arrogant worden. Daarom relativeren we het succes een beetje. En vertellen we ons verhaal met een knipoog... Gek is niet voor niets een van onze kernwaarden. Alle acteurs en actrices in deze commercial - op Tobias Nierop na (speelt Johan Cruijff in het AFAS Theater en voelt zich inmiddels collega) - zijn onze eigen medewerkers. Ook een van onze kernwaarden. Daarnaast is alles gefilmd in ons clubhuis of hier om de hoek in Leusden.

 

Jonas

In de commercial maak je kennis met Jonas. Zonder dat hij het weet, speelt hij een belangrijke rol in het leven van heel veel van zijn collega's. En groeit hij uit tot een echte held. Vol humor gaan we laten zien dat je met AFAS jouw organisatie efficiënter én leuker kan maken. De nieuwe campagne benadrukt het eenvoudig beheren van je administratie. Door middel van slimme software wordt jouw werk en dat van je collega’s gemakkelijker en leuker. We willen benadrukken dat je met standaard software het saaie administratieve werk kan laten verdampen. Daarmee wordt je werk leuker en dat maakt een bedrijf uiteindelijk meer succesvol! 

Jonas groeit uit tot ‘local hero’. Door de scene van het ‘Jonassen’ hebben we gekozen voor de naam Jonas. De komende tijd gaan onze klanten op heel veel manieren kennismaken met deze nieuwe held. Zo heet onze chatbot op de site tegenwoordig Jonas, komen er elke maand korte praktische Jonas-tip op de klantportal en gaan we het werkwoord 'Jonassen' introduceren bij onze klanten. Wie is eigenlijk de Jonas in jouw organisatie?

Meer lezen?