Projecten 

 Inzicht in jouw projectplanning! 


Voorcalculatie

Voorcalculatie

De voorcalculatie vormt de fundering van elk project. Op basis daarvan maak je de projectplanning en stel je een offerte op voor de klant of opdrachtgever.

Urenregistratie

Urenregistratie

Je kunt ervoor kiezen om de uren per medewerker vast te leggen, maar ook per organisatorische eenheid of per functie.

Facturatie

Facturering

Binnen de Projecten software heb je de mogelijkheid om op verschillende manieren te factureren naar jouw klant of opdrachtgever.

Meer weten over onze Projecten software?


Projecten

Controle over jouw projectadministratie


Elke organisatie die met projecten werkt weet hoe belangrijk het is om de projectadministratie goed te bewaken. Met Projecten borg je alle projectinformatie in één geïntegreerd systeem zoals projectgegevens, documentatie, correspondentie, planning, capaciteit, urenregistratie en offertes.

Projectmedewerkers beschikken online over actuele projectgegevens en een complete rapportage. Met deze informatie houd je de planning en het budget onder controle. Zo komen jij en je klant achteraf niet voor vervelende verrassingen te staan.

De belangrijkste onderdelen

Facturering

Binnen de Projecten software heb je de mogelijkheid om op verschillende manieren te factureren naar de klant of opdrachtgever. Je hoeft geen keuze te maken voor één factureringsvorm, maar kunt deze naar voorkeur gebruiken.  

Materialen

Als je materialen boekt in de nacalculatie van Projecten, wordt de voorraad van de artikelen automatisch bijgewerkt in de logistieke software. Als je van een artikel de voorraad bijhoudt, kan dat per magazijnlocatie en per magazijn. 

Prijzen

Ook prijslijsten, kortingsgroepen en actieprijzen leg je hier eenmalig vast. Als je vervolgens een factuur voor de opdrachtgever maakt, worden de prijzen volgens de vastgestelde voorwaarden berekend. Zo weet je zeker dat de goede prijzen worden doorberekend aan jouw opdrachtgever. 

Managementrapportage

Hiermee kun je jouw organisatie of medewerkers aansturen op directe en indirecte uren, vaak de grootste factor voor een winstgevende projectbijdrage of marge. Ook kun je overzichten maken van de projectresultaten door de geboekte kosten en opbrengsten per project naast elkaar te zetten.

De ervaringen uit de praktijk lezen?

Voorcalculatie offerte

Transparantie bij jou en jouw opdrachtgever


Een heldere voorcalculatie zorgt voor transparantie bij jou én jouw opdrachtgever. Om inzichtelijk te hebben hoeveel uren en materialen er aan een project kunnen of mogen worden besteed, maak je gebruik van de voorcalculatie.

Je maakt de projectplanning en stelt een offerte op voor jouw klant of opdrachtgever. Je kunt de voorcalculatie vervolgens als begroting gebruiken voor de forecast, om zo de uren van jouw projecten te managen.


Urenregistratie

De bron voor een succesvol project


Registratie van facturabele of niet facturabele uren gebruik je als basis voor de nacalculatie. Jouw medewerkers registreren zelf hun uren. Ook het accorderen van de uren en de urenfacturatie is compleet geautomatiseerd.

Je kunt ervoor kiezen om de uren per medewerker vast te leggen, maar ook per organisatorische eenheid of per functie. Hierdoor kun je ook gebruikmaken van urenregistratie als je niet projectmatig werkt, maar wel uren wilt registreren.


Anja Nobel-Ros - Directeur HRM / Financiën


Inzicht in projecten!



"We hebben inzicht in onze bedrijfs- en projectprocessen gekregen. AFAS is professioneel en betrouwbaar

en straalt enthousiasme uit. Daarnaast hebben ze een drive om het pakket steeds beter te maken. Dat geeft vertrouwen voor de toekomst."



- Anja Nobel-Ros - Directeur HRM / Financiën
Architektenburo Roos en Ros


Jouw voordelen

  • Automatische facturatie
  • Handmatige facturatie
  • Termijnfacturatie
  • Digitale facturen
Teams

Teams

Projectteams zijn vandaag de dag meer en meer zelf-organiserend.  Met AFAS Project Self-Service koppel je projectteams aan één of meer Projecten en bepaal jij per teamrol welke projectinformatie via het intranet en klantportal aan teamleden met deze rol wordt ontsloten.

Intern en Extern

Intern en Extern

Project Self-Service stelt teamleden in staat om, onafhankelijk van tijd, plaats en device, samen te werken aan hun projecten. Interne medewerkers en externe betrokkenen krijgen zo onafhankelijk inzicht in de status, voortgang en documentatie van projecten.

Vrije workflows

In de praktijk gaat veel tijd verloren met het actualiseren van projectgegevens en het bijwerken van administratie. Borg de projectvoortgang in workflowtaken en het is voor teamleden in één keer duidelijk wat de actuele status van een project is. Dit maakt het monitoren en bijsturen van projecten makkelijker dan ooit.

Bekijk de video

Wat krijg je naast Projecten nog meer?

Meer weten over de Projecten software?

Bel ons voor een afspraak!


Advies op maat nodig? Bel: 033-4341800