VvAA automatiseert administratie leden met AFAS

De accountancy-tak van VvAA, de ledenorganisatie en dienstverlener voor zorgprofessionals, heeft gekozen voor de software van AFAS voor het automatiseren van de administratie en de aangifte van haar leden.

Gemak, snelheid en de specifieke eisen van zorgprofessionals stonden centraal bij de keuze voor de Leusdense softwareleverancier. VvAA koos in 2009 al voor de HRM/Payroll-software van AFAS voor haar eigen medewerkers en pensioengerechtigden.

Ambitie

VvAA verleent financiële diensten aan professionals en organisaties in de gezondheidszorg. Recent heeft de organisatie de ambitie uitgesproken de administratie en aangifte voor haar leden efficiënter te laten verlopen. Het doel is om alle 6.000 administraties van de leden via een geautomatiseerd proces te verwerken. De focus ligt hierbij volledig op het gemak waarmee de ledenorganisatie de online communicatie met haar leden afhandelt. “We denken hiermee het totale bewerkingsproces 20 tot 30 procent efficiënter te kunnen laten verlopen vergeleken met de huidige situatie. Van het inlezen van de bankbestanden tot verzorging van de administratie en opleveren van aangifte en jaarrapport, legt Michiel Dijkman, senior manager bij VvAA, uit.

Wiel niet meer uitvinden

“We hebben voor AFAS gekozen omdat we met dit pakket het wiel niet opnieuw hoeven uit te vinden. Door te kiezen voor de marktleider in ons segment maken we optimaal gebruik van de kennis die door AFAS bij andere klanten is opgedaan,” vervolgt Dijkman. Hij benadrukt dat VvAA om deze reden zo dicht mogelijk bij de standaard blijft die AFAS levert. “Het template van AFAS wordt ontwikkeld in samenwerking met accountantskantoren op basis van hun ervaringen. Daarvan kunnen wij maximaal profiteren.”

Bas van der Veldt, CEO van AFAS, is erg blij met de keuze van VvAA. “Door te kiezen voor onze software sluit VvAA aan bij de trend van vergaande automatisering bij accountantskantoren. Door de administratie van cliënten in een proces te borgen, kan de communicatie met de leden effectiever worden afgehandeld. We zijn dan ook zeer trots op deze nieuwe klant.”