AFAS Software groeit met 15 procent in 1e kwartaal

Strategische samenwerking met Groeneveld ICT Solutions verstevigt positie transportsector

Leusden, 13 april 2015 - AFAS Software heeft in het eerste kwartaal van 2015 een omzet van 21,3 miljoen euro weten te realiseren. Ten opzichte van het eerste kwartaal in 2014 is er een groei van 15 procent bewerkstelligd. Daarnaast verwacht AFAS een nog verdere versteviging in de markt door een strategische samenwerking met Groeneveld ICT Solutions.

“De resultaten voor het eerste kwartaal zijn volledig in lijn met de omzet- en winsttoename over 2014 en de verwachtingen voor het huidige jaar”, zo licht CFO Arnold Mars van AFAS toe. “Steeds meer klanten gaan van start met ons complete ERP-pakket, met vergaande ketenintegratie als gevolg.” Deze ontwikkeling heeft een grote vlucht genomen in onder andere de onderwijs- en zorgsector. Het aankomende kwartaal verwacht AFAS door de samenwerking met Groeneveld ICT Solutions echter een forse groei in de transportsector.

Transportautomatisering

De samenwerking betekent voor AFAS 80 nieuwe klanten in de transportsector. Groeneveld ICT Solutions, een divisie van Groeneveld International en net als AFAS een familiebedrijf, is een toonaangevende speler op het gebied van transportautomatisering. “Door middel van telematica en TMS-oplossingen realiseren zij een optimale transportefficiency, waar onze dienstverlening direct op aansluit”, aldus Jules Plevier van AFAS. “Samen zijn we in staat om met onze oplossingen het gehele ict-landschap van een transportbedrijf te automatiseren. Denk hierbij aan het intranet, werkplaatsmanagement, boordcomputers, transportmanagement en -planning, boekhouding, personeelsadministratie en salarisverwerking.”

Concurrentiepositie Nederlandse transporteurs

Groeneveld stopt met de doorontwikkeling van de financiële module binnen RoadRunner. Per eind mei 2016 zal deze software dan ook niet meer ondersteund worden. Huidige gebruikers stappen met een gedegen koppeling over naar AFAS Profit. Een tiental klanten waren al klant van beide partijen. “De samenwerking betekent een verdere administratieve lastenverlichting bij de Nederlandse transporteurs. Hiermee kunnen zij hun concurrentiepositie weer versterken ten opzichte van buitenlandse transportbedrijven”.