2e AFAS Paaltjesvoetbal G-toernooi een succes!

Op donderdag 7 mei heeft de 2e editie van het AFAS Paaltjesvoetbal G-toernooi plaatsgevonden op het trainingscomplex van AZ in Alkmaar. Aan dit toernooi deden kinderen met een handicap uit de regio Noord-Holland mee. Het toernooi is een initiatief van AFAS Software en haar partners AZ en Fonds Gehandicaptensport. Het evenement ondersteunt de ambitie van Fonds Gehandicaptensport en haar partners om sport voor iedereen met een handicap mogelijk te maken.

Tankovic: “Dit is de eerste keer dat ik zoiets meemaak. Het is een fantastisch evenement. Al die kinderen zijn zo blij. Dat maakt mij ook gelukkig”

Poulsen: “Het is mooi dat je kinderen die het wat moeilijker hebben in het leven zo blij kan maken”

Startsubsidie voor voetbalverenigingen
“Met de organisatie van het AFAS Paaltjesvoetbal G-toernooi willen we laten zien hoe leuk en belangrijk g-voetbal is en kan zijn”, vertelt Truus Koppelaar, directeur Marketing en Communicatie AFAS Software. “Daarom willen we investeren in het G-voetbal kader van lokale voetbalverenigingen. Om zo het bestuur en de trainers klaar te stomen voor het g-voetbal binnen de verenigingen”. Verenigingen kunnen bij Fonds Gehandicaptensport budget aanvragen voor het opleiden van kader. Daarnaast kennen we een jaarlijkse subsidie toe aan verenigingen die met een goed wervingsplan komen voor het aantrekken nieuwe g-voetballers.”

Dit jaar starten AFAS en Fonds Gehandicaptensport met het verstrekken van subsidies aan verenigingen die met g-voetbal willen starten of die het g-voetbal aanbod willen verbeteren. Kijk voor meer informatie hierover op www.fondsgehandicaptensport.nl of neem contact op met Fonds Gehandicaptensport, via info@fondsgehandicaptensport.nl.

Sfeerimpressie AFAS Paaltjesvoetbal G-Jeugdtoernooi