Hutten is sinds januari 2009 algemeen directeur van De Verwenbakker. Hij werd aangetrokken om orde op zaken te stellen. Na het realiseren van een aantal quick wins ging Hutten op zoek naar meer structurele oplossingen om de bakkerij weer in de lift te krijgen. ‘Met de bestaande softwareprogramma’s die we hier hadden, kwam ik niet verder’, zegt hij. ‘Ik moest snel kiezen voor een andere oplossing.’
Hutten: ‘Ik hoorde hele goede verhalen van klanten van AFAS over het gebruik van het pakket, veelal zelfstandige bakkerijen. Die mensen ken ik als kritisch, als zij met AFAS wilden en konden werken, moest ik dat ook maar doen. Samen met een interne applicatiebeheerder en tevens een ontzettend handige ICT-er zijn wij er samen met de consultants van AFAS in geslaagd de implementatie tot een succes te maken.. Geen jarenlange onderzoeken, maar afgaan op goede referenties en ervaringen.'
Dankzij de analyses vanuit de software kan Hutten nu sturen op feiten. En dat is nodig, want onder zijn leiding steeg de omzet van De Verwenbakker flink. ‘We zijn nu klaar met reorganiseren en nu komt het echt aan op de komma’s en de centen. Wij worden steeds groter en de software van AFAS faciliteert onze groei. We professionaliseren op alle fronten en maken enorme stappen.'
De implementatie van de AFAS-software vond aan het einde van 2010 plaats, een spannende tijd voor De Verwenbakker. 'Mensen houden niet van verandering, dus we hadden echt geen rust. Maar sinds begin 2011 is dat anders, iedereen denkt positief mee en het nieuwe pakket is hier echt geen issue meer. Integendeel; het brengt rust voor het bedrijf en voor mij persoonlijk. De meeste last hebben we nu van het feit dat ons pakket niet aansluit bij het pakket van onze grootste klant. Maar daar heb ik het woordje ‘AFAS’ ook al horen vallen; ook daar willen ze professionaliseren, dus we zullen zien.’
Lees het hele verhaal over de Verwenbakker.