De AFAS Sponsorpitch - een onderdeel van een groot seminar waar Henk van Rijnsoever, Robert Eenhoorn en John van den Brom de sprekers waren - is een wedstrijd uitgeschreven door AFAS en AZ. Amateurverenigingen die lid zijn van de AZ Voetbalschool kregen de kans met hun idee AFAS als sponsor voor zich te winnen. De vier besten kregen de kans hun idee te pitchen tijdens het AZ Voetbalschool Seminar. Naast SV Terrasvogels schopten ook FC Castricum, RKEDO en Kleine Sluis het tot de eindstrijd in het AFAS Stadion.
In een pitch van maximaal vijf minuten dienden de afgevaardigden hun idee uiteen te zetten voor de ruim 200 afgevaardigden van andere amateurverenigingen en de deskundige jury bestaande uit Koppelaar en Manager Commercie Michael Koster en Manager Marketing Jeroen Morsch (beiden AZ). Gelet werd op kwaliteit van de presentatie, maar ook op de relevantie van het plan voor AFAS als sponsor.
SV Terrasvogels gooide met het idee voor een trapveldje voor de jongste jeugd de hoogste ogen. "Een origineel voorstel waarbij talentontwikkeling heel belangrijk is. Iets waar AFAS veel waarde aan hecht", sprak Koppelaar terwijl zij de cheque ter waarde van 1000 euro overhandigde. RKEDO legde met een plan voor een digitaal opleidingsbord beslag op de tweede plaats en 750 euro. FC Castricum kreeg 500 euro om zijn voetbalclinics voor scholen te financieren. Kleine Sluis won 250 euro en kan daarmee investeren in tenues voor zijn scheidsrechters.
Winnaar Bas Berlemon kon na de prijsuitreiking zijn geluk niet op. "Dit is een fantastische nieuwe impuls voor de club", sprak de afgevaardigde van SV Terrasvogels. "Sinds enkele maanden proberen we een frisse wind door onze vereniging te laten waaien en daarbij zetten wij in op de jeugd. Dit is een mooie bevestiging dat wij op de goede weg zijn en het sponsorbedrag kan ons helpen onze plannen verder te realiseren."
Als vervolg op deze sponsorpitch nodigde AFAS en AZ alle aangesloten amateurverenigingen bij de AZ Voetbalschool uit om samen met hun shirtsponsor van de A-selectie een bezoek te brengen aan AZ - ADO Den Haag. Voorafgaand aan dat duel wordt een interactieve bijeenkomst gehouden over activatie van sponsorschappen.
Truus Koppelaar schreef een blog over de sponsorpitch.