Status Finance en AFAS samen voor winst

Gastcolum door:Raymond Schijff - Status Finance over de AFAS Awards 2012

Het accountancyvak is breed. Het gaat niet alleen over controle van het verleden, maar vooral over anticiperen op wat nog komen gaat. Als administratief en fiscaal dienstverlener zijn wij altijd bezig met de toekomst. Van onze klanten, maar ook van onszelf.

Wij hebben, als Status Finance, een duidelijk doel voor ogen waar we willen zijn in 2016, we hebben onlangs een ‘foto’ gemaakt van onze toekomst. Eén van onze doelen was: een award winnen in de komende tijd. Dat hebben we, als winnaar van de AFAS Award 2012 in de categorie Accountancy, inmiddels gerealiseerd!

In 2007 zijn we van start gegaan in Den Haag. Vanaf het begin werken we al met AFAS. De visie en doelstellingen sluiten mooi aan bij hoe wij tegen de wereld aankijken. Het OPB-boek hebben we stukgelezen en ons hele businessmodel hebben we daar rondom heen gebouwd. Samen met AFAS staan wij nooit stil. Als AFAS het systeem doorontwikkelt, ontwikkelen wij mee. Wij zijn echt fan.

Begin februari merkte één van de consultants van AFAS op dat we ons maar eens moesten nomineren voor de AFAS Awards. Dat hebben we niet gedaan, maar hij deed het wel. Dus toen waren we ineens genomineerd. En ja, toen wilden we ook winnen want wij zijn allemaal sporters en we gaan altijd voor de winst, ook zakelijk. We zijn behoorlijk fanatiek aan de slag gegaan om stemmen te trekken, we hebben er alles aan gedaan om onszelf in de kijker te spelen. Om te beginnen hebben we een campagne aangemaakt in AFAS. Want sturen is winnen, als het om bedrijfsvoering gaat, maar ook bij campagnevoering. We hebben onze klanten benaderd, ons netwerk ingezet, reclame gemaakt in een zakenblad, een filmpje gemaakt voor op onze website en sociale media tot de laatste druppel toe uitgeknepen. En zoals dat gaat met sociale media: het werkt als een olievlek. Binnen korte tijd kun je heel veel mensen bereiken en de bekendheid van je bedrijf vergroten. Toen we begonnen hadden we -we zijn met z’n zessen bij Status Finance- gezamenlijk 5400 directe contacten in ons sociale media netwerk. Nu hebben we er 6780, dus ons netwerk is met meer dan 20% toegenomen en ons bereik is nog vele malen groter.

De strijd om de AFAS Awards was spannend. Stemmen kon alleen via Twitter en we konden zelf in de gaten houden hoe we ervoor stonden. Dat veranderde iedere dag. Op de dag van het gala, 7 juni, konden we niet meer zien hoe het gesteld was met de stemmen. We gingen dus gespannen de avond in, bijgestaan door een paar klanten die als superpromotors fungeerden. Het gala was een hele belevenis. Een goed georganiseerd evenement waar AFAS duidelijk veel tijd en moeite in had gestoken. Met als hoogtepunt het winnen van de AFAS Award in de categorie Accountancy. Door ons, ja. Een topervaring! Terugkijkend bedenk ik dat ik de enige winnaar was die op het podium aan het juichen was. Dat hoort erbij voor mij; wie met de gouden medaille aan de haal gaat, mag juichen.

Dat we gewonnen hebben, is voor ons een bevestiging dat we op de goede weg zijn. Het winnen van de Award geeft erkenning en voldoening. Zo gaan we samen met AFAS een zonnige toekomst tegemoet.

Raymond Schijff, medeoprichter van Status Finance

PS. Inschrijven voor de AFAS Awards 2013 is al mogelijk!

 

Publicatie datum: 21 juni 2012 00:00