Relatiebeheer als fundament voor transitie Wmo

In het kielzog van de aanstaande decentralisatie staan zorgorganisaties voor een vloedgolf aan gegevens. Hoe krijg je grip op die verveelvoudiging van administratieve vastlegging inzake cliënten, declaraties en financiering? Goed relatiebeheer biedt uitkomst.

“Wij realiseerden ons dat het zakendoen met zo veel partijen straks een hele administratie oplevert”, vertelt Esther Liefers, divisiemanager Zorg in De Noorderbrug. Deze organisatie voor mensen met een lichamelijke beperking en gespecialiseerd in dienstverlening aan mensen met niet-aangeboren hersenletsel en doven met complexe problematiek, is werkzaam in zeven provincies (Groningen, Friesland, Drenthe, Overijssel, Gelderland, Utrecht en Flevoland) heeft te maken met 88 gemeenten voor de zorg aan 400 intramurale en 1.800 extramurale cliënten. “Voordat deze hele transitie op ons afkwam, hadden wij al een probleem omdat onze organisatie zo enorm verspreid is. Wij hebben veel kleine locaties, wat past bij onze vorm van dienstverlening. Maar daarmee is de diversiteit in partijen, contactpersonen, administraties en betalingsvormen straks enorm. Hoe krijg je daar nou een eenduidig informatiesysteem in? Die vraag vormde voor ons de directe aanleiding om actie te ondernemen, anticiperend op de toekomst die in sneltreinvaart op ons af komt.”

Lees hier het hele klantverhaal van zorginstelling De Noorderbrug.

Publicatie datum: 26 november 2014 10:47