Over kleine en grote veranderingen...

Bij AFAS zijn we altijd bezig met het verbeteren van onze producten. Door bestaande functionaliteiten uit te breiden of nieuwe te bouwen. Tijdens de AFAS Open presenteren we deze vernieuwingen aan onze klanten.

Zij vinden het altijd leuk om te zien wat er mogelijk is met het systeem. Maar het is ook heel leuk om aan de achterkant met deze verbeteringen bezig te zijn! Toen ik 16 was, werkte ik bij een skischool. Mijn baas had mappen vol met formulieren in de kast staan, dat vond ik helemaal niks. Ik begon het werk daar te optimaliseren met mijn eigen computersysteempje. Tien jaar later ben ik bij AFAS bezig met softwareontwikkeling, precies wat ik van jongs af aan altijd wilde doen. Alleen nu niet voor één klant maar voor tienduizend klanten. Bedrijfsvoering kan namelijk vaak efficiënter dan mensen denken. Overbodig administratief werk laten verdampen, dat is de visie van AFAS en daar sta ik volledig achter. Ik ben er dan ook trots op dat ik na mijn studie Technische Bedrijfskunde bij AFAS kon komen werken.

Daniel Bakker - productmanager HRM/Payroll , AFAS Software


Bij de verbeteringen en nieuwe functionaliteiten die we in het systeem bouwen, zijn de wensen van de klant vaak leidend. Zo vroegen zij via ons Support Center en de Inspraaksessies om een aanpassing in InSite waardoor medewerkers zelf hun eigen familieleden daarin toe kunnen voegen. Zodat de organisatie en collega’s weten wie zij moeten bellen in geval van nood. De veranderingen aan bestaande functionaliteiten die we doorgevoerd hebben, zijn niet allemaal wereldschokkend. Ook kleine veranderingen kunnen veel verschil maken. Zeker als er van een dergelijke functionaliteit veel gebruik wordt gemaakt. Acht maanden van tevoren verlof aanvragen voor de komende zomervakantie gaat nu bijvoorbeeld makkelijker.

Soms zijn veranderingen wél groot en leiden ze tot enorm veel voordeel voor gebruikers. Zo bouwen we de Werving & Selectie-tool om naar Sollicitant Self Service. Op vacatures die organisaties op OutSite plaatsen -of op InSite als het interne vacatures zijn-, kunnen mensen door middel van een formulier solliciteren. Hierdoor start er een workflow die het hele sollicitatieproces verder afhandelt. Dit hele proces kan in InSite worden uitgevoerd. We kunnen nu ook workflows combineren. Zeker voor grote bedrijven die veel wijzigingen doorvoeren in roosters en salaris, scheelt dit veel tijd. Een innovatie in het systeem is de nieuwe loonstrook die we hebben, de Salariswijzer. Deze zorgt voor nog meer duidelijkheid en overzicht voor medewerkers. Een koppeling met AFAS Personal is mogelijk zodat medewerkers hier ook hun Salariswijzer kunnen raadplegen en hun financiën optimaal kunnen beheren. Al deze veranderingen samen brengen ons stapje voor stapje op weg naar een toekomst waarin we met één druk op de knop echt álles kunnen regelen.

Wat mij betreft is het zeker de moeite om naar de AFAS Open te komen. Om te netwerken, te genieten van het entertainment, de gezelligheid en de toekomstvisie van Bas te horen. Maar ook en vooral om u te laten prikkelen door bestaande en nieuwe functionaliteiten van het systeem. Want op de AFAS Open laten we zien wat u met ons pakket allemaal kunt en we laten ook zien hoe wij het zelf gebruiken. Daar verrassen we klanten vaak mee. Organisaties die al jaren met onze software werken, zien ineens mogelijkheden waarvan ze het bestaan niet wisten. Die gaan heel enthousiast naar huis. En ik hoop dat dat straks ook voor u geldt. Schrijf u nu in...

[Dit onderdeel is niet meer ondersteund]


 

Publicatie datum: 6 september 2013 14:46