NOAB interviewt AFAS: Klanten Fan maken!

Klanten fan van je maken dat is onze uitdaging. Het onderscheidend vermogen van een modern accountants- en administratiekantoor schuilt in de persoonlijke aandacht voor de klant. Moderne software neemt kantoren veel ‘oud werk’ uit handen.” De kunst van klantenbinding volgens Mohamed Amri, product-manager van AFAS Software.

Moderne software creëert de ruimte om de klant ‘strikt persoonlijk’ te benaderen. Accountants- en administratiekantoren die daar optimaal gebruik van maken doen aan klantenbinding en zijn daarnaast echt in staat om bij te dragen aan het succes van hun klanten.

Verschil maken

Aandacht, daar draait het om volgens Mohamed Amri, productmanager van AFAS Software. “Accountants- en administratiekantoren kunnen door die persoonlijke aandacht excelleren en dus het verschil maken met de concurrentie.” Dat kan volgens Amri op verschillende manieren. “Je wilt dat je klanten ervaren dat jij als leverancier weet waar ze mee bezig zijn.

‘Social media scheppen kansen voor klantcontacten’

Dat je er niet alleen bent voor de cijfers en controle, maar ook precies weet wat er speelt in bijvoorbeeld hun bedrijf, branche of regio. Social media zoals Twitter, Facebook en LinkedIn geven een boeiend beeld van klanten en zijn een zeer rijke bron van informatie. Tenminste, als je goed oplet en in staat bent de signalen juist te interpreteren. Het is bij uitstek een kanaal voor persoonlijke aandacht. Een Twitter-melding van een klant over het succesvol binnenhalen van een belangrijke order, biedt een uitgelezen kans om gericht diensten aan te bieden. Maar vergeet vooral de felicitatie en de complimenten niet.”

Lees het hele artikel, of lees meer over de accountancy software van AFAS

Publicatie datum: 11 juni 2013 17:07