AFAS Software organiseerde de MVO Challenge dit jaar voor de eerste keer. Truus Koppelaar, Directeur Marketing en Communicatie, legt uit waarom: “We steunen veel goede doelen, maar om in aanmerking te komen voor sponsoring moeten organisaties aan een aantal voorwaarden voldoen. Dat kunnen lang niet alle projecten en initiatieven. Vandaar dat wij mooie en resultaatgerichte goede doelen een tweede kans willen bieden. We zijn zeer tevreden en kijken met een heel goed gevoel terug. De MVO Challenge krijgt volgend jaar zeker een vervolg.”
Bas van der Veldt, CEO van AFAS en juryvoorzitter was onder de indruk van de inzet van de deelnemers: “Iedereen heeft z’n uiterste best gedaan om goed voor de dag te komen. We hebben van alles voorbij zien komen: muzikale hoogstandjes, ontroerende verhalen, een spectaculair dansoptreden en veel inspirerende presentaties. Het was onmogelijk om een keuze te maken. De verschillen waren minimaal. Vandaar dat we besloten hebben om deze eerste keer niemand met lege handen naar huis te sturen en elk doel een zetje in de rug te geven.”