“De smaak van de streek”, normaliter een wedstrijd waarbij deelnemers met biologische en (h)eerlijke producten uit de streek een gerecht moeten maken, om zo de titel “Chef van de streek” te bemachtigen. Afgelopen zaterdag ging de strijd tussen drie bedrijven: ABN AMRO, Graphic en AFAS Software. Zoveel mogelijk soep verkopen, waarbij de opbrengst volledig naar de voedselbank gaat.
Met een flinke dosis kerstgedachte en kerstborrel in het hoofd, ging de strijd in de vroege morgen van start. Een krat vol vrije-uitloop-pompoenen, scharrel-uien en andere onbespoten knollen en gewassen werden al snel omgetoverd tot een meesterlijke pan soep door onze AFAS-kok Cornel. De verkoop kon beginnen. Prijs mocht de klant zelf bepalen. Verbazingwekkend genoeg zijn er om tien uur in de morgen al mensen die een kopje soep willen en er werd gul gegeven…Karma knikt goedkeurend.
Een gezonde competitie is goed voor de persoonlijke motivatie, maar meedoen is natuurlijk belangrijker dat winnen. Het gaat natuurlijk om de voedselbank! Daarnaast heb ik met menig in isolement geraakte ouderen een babbeltje gemaakt en hier en daar wat lijntjes uitgezet voor een klaverjasmiddag en/of sjoelcompetitie. Dit geheel om Karma voor 2014 ook koest te houden.
Eindstand na een lange dag van soep, kou en een hoop gezelligheid: ABN Amro, Graphic en AFAS Software alle drie een opbrengst van 1000 euro. Een geslaagde dag, met ook nog eens een mooi resultaat. Cornel en zijn kornuiten hebben toch maar mooi even 4 grote pannen soep gemaakt en deze hebben we compleet leeg verkocht.