Is kennis macht?

Leren is iets wat veel mensen niet meer gewend zijn na vele jaren actief te zijn in het arbeidsproces. De dagelijkse werkzaamheden gaan door de routine erg gemakkelijk. Uit cijfers van het CBS (2012) blijkt dat de arbeidsmarkt van “de BV Nederland” uit 7,4 miljoen mensen bestaat, die gemiddeld 41 jaar oud zijn.

Het is dus voor deze mensen gemiddeld genomen 20 jaar geleden dat zij voor het laatst in de schoolbanken zaten. Gelukkig is de wereld veranderd en zijn de schoolbanken niet meer nodig, maar de kennis wel degelijk. Zo is software vele malen eenvoudiger geworden, waardoor er meer functionaliteit kon worden toegevoegd. Bij AFAS blijven wij innoveren en zorgen ervoor dat “de BV Nederland” altijd over de juiste kennis en ervaring over ons product beschikt. Een schitterende uitdaging die ik heb opgepakt als de nieuwe manager opleidingen van AFAS!

Kennisachterstand

In organisaties gaat er veel tijd zitten in randzaken die weinig tot niets met de essentie van het bedrijf te maken heeft. Men is ontzettend druk met post rondbrengen, 100 mailtjes per dag sturen, factureren per post, loonstroken printen, Excel-overzichten maken en meer van deze gezelligheid. Deze werkzaamheden zullen organisaties niet verder helpen en juist hierdoor zullen zij achterstand oplopen. Voorkom dat u op kennis achterstand loopt; doorbreek het oude denken en investeer in je kennis!

Efficiëntie

De term ‘kennis is macht’ wordt bij menig organisatie gepredikt; maar hoe vaak wordt hier prioriteit aan gegeven? Of gaan we gewoon door met uitstervende werkzaamheden zoals hierboven? Mede door de economische ontwikkelingen zal de arbeidsproductiviteit omhoog moeten. En daar is direct de vraag; hoe gaan we met dezelfde mensen méér doen? Het antwoord is kennisefficiëntie!

Ik ga er, samen met ú, voor zorgen dat alle benodigde kennis bij u komt als AFAS-klant. Wij ontvangen jaarlijks ongeveer 7000 cursisten, die 1 of meer van de 31 productcursussen volgen. In 2012 beoordeelde deze klanten ons kenniscentrum met een 7,8. Op zich hartstikke goed, maar ik wil er met u voor zorgen dat dit cijfer omhoog gaat. Het belang is immers groot!

More is less

Want uit onderzoek blijkt dat, goede kennis van onze software bij ruim 3400 klanten er voor zorgt dat de klant méér tevreden is en minder hoeft te zoeken (lees: frustratie), minder contact met de afdeling support heeft en minder kosten doordat consultancy niet meer nodig is. Kortom winst voor zowel de klant als AFAS Software!

De komende tijd zal er veel veranderen bij onze opleidingen. Zo investeren wij in de snelste opleidingspc’s en zal het cursusaanbod vergroot worden. Op die manier kunnen wij nog beter cursussen aanbieden voor Beginners, Gevorderden en Specialisten. Ook is uw mening erg belangrijk, dus heeft u een goed idee of mist u iets in ons aanbod, laat het mij direct weten via de onderstaande gegevens. Daarnaast kom ik graag een keer bij u langs om een opleidingsplan met u en uw mensen op te stellen om een maximaal rendement uit onze software te halen!

Ik kijk er naar uit u als tevreden en opgeleide AFAS-klant te ontmoeten!

[Dit onderdeel is niet meer ondersteund]

 

 

Publicatie datum: 3 april 2013 09:29