Innovativiteit wordt beloond!

Ik heb in mijn jonge carrière als manager bij AFAS al vele sollicitatiegesprekken mogen voeren. En iedere keer heb je er weer enthousiaste jongens en meiden tussen zitten die je weten te verrassen.

Bij AFAS houden we er een selectieve werving & selectieprocedure op na. Dit doen wij niet om de sollicitanten te pesten, maar om voor beide partijen het maximale eruit te halen. 
Na een gesprek van 1 uur, kan je onmogelijk weten of de sollicitant bij jouw bedrijf/afdeling past en weet jij als sollicitant niet of je wel binnen deze organisatie thuishoort of dat je je ooit thuis zult gaan voelen.

Hoe doen wij dit bij AFAS?

Allereerst komt jouw sollicitatie binnen via onze website werkenbijafas.nl. Hier kan je kiezen voor een traditionele sollicitatie of een videosollicitatie. Want hoe kan je nu het beste een goed visitekaartje afgeven? Dat is voor de camera en direct antwoord geven op de vragen van de CEO van AFAS; Bas van der Veldt:

1.       Wat ga jij nu bijdragen aan het succes van AFAS?

2.      Noem eens jouw drie slechtste eigenschappen?

3.      Waarom worden Beleid en Debiel met dezelfde letters geschreven?

4.      Doordenkertje van Bas van AFAS

Hierna wordt een eerste selectie toegepast door Geert Nieland, onze P&O-manager. Hij bedankt je voor jouw sollicitatie en nodigt je uit of wijst je af.

Gesprek 1

Na de uitnodiging volgt het eerste gesprek met Geert, waarbij hij AFAS introduceert van de oprichting tot heden en de belangrijke mijlpalen aanhaalt. Daarbij krijgt hij een goede indruk van jou, omdat je wel of geen vragen stelt en of je interesse toont.

Gesprek 2

Na het gesprek met Geert ga je bij goed gevolg direct door naar mij (Manager Support) en één van de procesleiders van de afdeling. Dit gesprek wordt gevoerd in onze Chat & Chill ruimtes om een zo ontspannen mogelijke sfeer te creëren waarbij jij je volledig op je gemak voelt. Tijdens dit gesprek beoordelen we niet de kennis, maar wel of er een fit is (kan zijn) met de afdeling. Belangrijk is dat je enthousiast bent, (goede) vragen stelt, je goed bent voorbereid en voor 100% bij AFAS wil werken. Is dat zo? Dan word je uitgenodigd om een dag mee te draaien op Support.

Meeloopdag

Je krijgt tijdens de meeloopdag een buddy toegewezen uit het team waar wij denken dat jij het beste bij past. Deze dag heb je ook een gesprek met onze Directeur Customer Service; Herman Zondag. Zo krijgt de directie ook een indruk van jou en hij koppelt zijn feedback terug naar mij. Die dag kan jij goed beleven hoe het reilt en zeilt op de afdeling Support en krijgen wij een goede indruk van jouw enthousiasme. Aan het einde van de dag evalueren we en als alle betrokkenen positief zijn, dan nodigen wij jou uit voor jouw eindpresentatie. Het komt sporadisch wel eens voor dat wij een sollicitant al voor de lunch bedanken voor zijn aanwezigheid. Als er echt niets uitkomt en hij alleen maar aanwezig is, dan is dat duidelijk niet de toekomstige collega die wij zoeken.

Eindpresentatie

Je krijgt een uitnodigingsmail met hierin handvatten voor de presentatie die minimaal 15 minuten duurt. Hoe jij je verhaal houdt en met welke ondersteuningsmaterialen/programma’s, mag je helemaal zelf weten. In de jury zitten Herman Zondag (Directeur COO), ondergetekende (Manager Support), jouw toekomstige Procesleider en 2 à 3 toekomstige collega’s van Support. Na de presentatie geeft een ieder zijn feedback en op basis van dit alles wordt er een keuze gemaakt om jou aan te nemen of je te bedanken voor de moeite.

Door deze procedure zien wij dat de kwaliteit van de nieuwe collega’s fors is toegenomen en dat wij in 99% van de gevallen een positieve match hebben. Ben jij nieuwsgierig geworden naar het werken bij AFAS Support en wil jij bovenstaande procedure graag doorlopen, dan nodig ik je graag uit om te solliciteren!

Wil jij IT gerelateerde vraagstukken analyseren en oplossen, ga dan naar de vacature van Medewerker Support Techniek 

Geen technisch wonder, maar wel interesse in een baan bij AFAS Support, ga dan naar de vacature van Medewerker Support.

Andere vragen op opmerkingen, stuur mij een bericht!

[Dit onderdeel is niet meer ondersteund]






Hieronder 2 leuke voorbeelden van sollicitaties bij AFAS Support:

Publicatie datum: 7 oktober 2013 15:37