Klant bij OSGMetrium? AFAS helpt!

AFAS organiseert voor alle klanten van OSGMetrium op woensdag 16 september een informatiebijeenkomst in Leusden. AFAS geeft op dat moment uitleg over de mogelijkheden voor de onderwijsbesturen om de salarisverwerking en financiële administratie doorgang te laten vinden in samenwerking met haar partners. Veel besturen voelen zich onder druk gezet om te kiezen voor de opties die Helder Onderwijs biedt. AFAS laat deze klanten niet in onzekerheid en biedt een overgangsservice aan.

Zowel de PO-Raad, als diverse onderwijsadviesbureaus als Verus, VOS/ABB en Infinite, adviseren in nieuwsberichten klanten van OSGMetrium om geen overhaaste beslissingen te nemen. Ook AFAS deelt deze mening. Deze adviesbureaus benadrukken ook dat contracten bij een doorstart na faillissement niet overgaan op de opvolger. De noodzaak voor schoolbesturen om onder druk al dan niet klant te worden van Helder Onderwijs is daarmee niet aanwezig. 

Recht op gegevens

Daarnaast worden schoolbesturen in berichten gewezen op het feit dat de data van scholen, die klant waren van OSGMetrium, nu weliswaar in handen zijn van Helder Onderwijs, maar dat die gegevens eigendom zijn van de scholen zelf. Scholen die besluiten geen klant te worden van Helder Onderwijs, hebben er recht op al hun data terug te krijgen. 

Besturen die hun administratie hebben uitbesteed bij OSGMetrium staan nu dus voor volgende keuzes: overstappen naar een andere dienstverlener die de administratie voor hen uitvoert, eigen beheer nemen met ondersteuning van een dienstverlener of meegaan met de nieuwe organisatie Helder Onderwijs.

Informatiesessie

De informatiebijeenkomst van aanstaande woensdag geeft inzicht in alle relevante details om een doordachte keuze te maken. Kom ook op 16 september om 09:30 tot 12:00 uur. Schrijf je hier in voor deze bijeenkomst.

Publicatie datum: 11 september 2015 14:42