Dolmans automatiseert alle processen met Relyon en AFAS

Dolmans, een grote speler in schoonmaakonderhoud, specialistische reinigingsdiensten, glasbewassing, brand- of stormschade, wateroverlast, asbest reiniging en explosie of inbraak heeft gekozen voor de totaalautomatisering van Relyon Service Management en AFAS Software.


AFAS Partner Relyon en AFAS verzorgen samen de totaaloplossing voor het automatiseren van de bedrijfsprocessen van Dolmans Calamiteiten Diensten, Dolmans de Jong Milieutechniek en Trition. De operationele en buitendienstactiviteiten van deze bedrijven worden met Relyon Service Management geautomatiseerd.

Met de planningsmodule worden medewerkers efficiënt op de opdrachten gepland. Werkbonnen en andere formulieren worden vervolgens digitaal (op smartphone of tablet) ingevuld en ondertekend en waar nodig kunnen foto’s worden bijgevoegd.

Ook kunnen via de mobiele applicatie de benodigde diensten en artikelen worden doorgegeven. Zodra de werkbonnen met bestede uren en verbruikte middelen door de binnendienst worden geaccordeerd, komen deze automatisch in de software van AFAS voor facturatie. Hierdoor verdampt veel handmatig werk.


'We kunnen het verschil blijven maken'

Berthil Dolmans, algemeen directeur van Dolmans Groep, zegt over de totaaloplossing van Relyon Service Management en AFAS: “Een gebruiksvriendelijk systeem dat beschikt over functionaliteiten die goed aansluiten op onze organisatie. Met dit project krijgen we niet alleen nieuwe software, maar daardoor ook de mogelijkheid om onze manier van werken aan te passen. Zodanig dat we het verschil kunnen blijven maken.”

Over Dolmans

Dolmans Calamiteiten Diensten is een serviceorganisatie die bij calamiteiten, zoals schade door brand of wateroverlast, direct in actie komt voor de gedupeerden. Zij zorgt voor eerste noodhulp, reiniging, droging en projectcoördinatie. Voor het saneren van asbest uit gebouwen is Dolmans de Jong Milieutechniek de specialist. De diensten van Trition zijn gericht op het voorkomen van schade als gevolg van water-, vocht- en klimaatproblematiek. 

Over Relyon

Wie de beste aftersales-ondersteuning wil leveren, heeft een solide oplossing voor service management nodig. Van dat besef is Relyon Service Management volledig doordrongen. Relyon is opgericht in 2001 en gevestigd in Nootdorp en beschikt over jarenlange ervaring in de ontwikkeling en implementatie van zinvolle oplossingen voor servicegerichte bedrijven. Relyon is een daadkrachtig innovatief bedrijf met een sterk eigen research en development team. Meer informatie op www.afaspartner.nl

Publicatie datum: 19 december 2013 10:58