Doe-het-zelf!

Doe-het-zelf!kenny.jpg

Het is fascinerend om te zien hoeveel er in Nederland 'ge-doe-het-zelft' wordt. In het weekend zijn de bouw- & tuinmarkten afgeladen vol en IKEA kan ook ieder weekend rekenen op een massa bezoekers; zaterdagochtend een leuke nieuwe kast uitzoeken en daarna op basis van de tekening het bouwpakket zelf in elkaar zetten (waarbij de uitdaging altijd weer is om geen schroefjes of bouten over te houden als de kast eenmaal staat). Ook het aanbod klus-, woon- en tuinprogramma's op TV is indrukwekkend. Niet geheel onlogisch; het grote voordeel van het doe-het-zelven is natuurlijk dat het tijd en geld bespaart.

Helaas heeft het doe-het-zelf fenomeen in de IT nog niet echt voet aan de grond gekregen, in tegenstelling tot wat we bij AFAS voor onze klanten hebben gerealiseerd!

  • Online uw incidents insturen.
  • Zelf zoeken naar oplossingen en antwoorden in de FAQ-database.
  • Zelf uw incidents in de gaten houden en historie te raadplegen.
De voordelen zijn enorm! U bent niet afhankelijk van onze openingstijden van ons support center, de FAQ is 24 uur per dag beschikbaar. Op uw persoonlijke klantportal op afas.nl kunt u eenvoudig inschrijven voor een cursus naar keuze, een afspraak maken met uw consultant en ook uw bedrijfs- & persoonlijke gegevens up to date houden. Heerlijk toch, dat doe-het-zelven?!

Zoals u misschien wel weet zijn wij bij AFAS helemaal gek op onze cockpits. Soms staat het huilen mij echter nader dan het lachen als ik in de Support Cockpit zie dat slechts 50% van het totaal ingestuurde incidents via de website wordt geregistreerd.

Dan vraag ik mij echt af of die andere 50% – vooral in drukke tijden - het leuk vindt om telefonisch in de wacht te staan bij het AFAS Support Center, de vragen te complex zijn om in tekst (toegelicht met screenshots, AFAS Diagnoses, enz.) uit te drukken of dat zij het gewoon gezellig vinden om af en toe even met onze supportmedewerkers bij te babbelen?

De manier waarop u met het AFAS Support Center kunt communiceren via internet (lees workflow in Profit) is uniek, weinig organisaties bieden een dergelijke uitgebreide vorm van webcommunicatie. Iets wat in mijn optiek door u en door ons optimaal benut dient te worden. De moraal van dit verhaal; doe-het-zelven is niet alleen leuk en leerzaam…. het is efficiënt!

Doe-het-zelf tips uitwisselen? Schroom niet en laat mij het weten!

Kenny van der Horst

Supportmedewerker FAQ & First Class

Reageren? Stuur een e-mail naar: marketing@afas.nl.

Publicatie datum: 30 januari 2008 00:00