Met ingang van 2014 kunnen de ruim 5000 medewerkers van Stichting De Opbouw hun loonstrook digitaal raadplegen in Employee Self Service (ESS). In de loop van het jaar worden er geleidelijk nieuwe functionaliteiten in ESS geïntroduceerd. De teamleiders gaan aan de slag met Manager Self Service (MSS). “Het interessante aan AFAS is dat de teamleiders via MSS inzicht krijgen in zowel de HR als de financiële administratie. Zo is integraal management ook lager in de organisatie vertegenwoordigd. Dit leidt tot directe efficiëntie in het secundaire proces”, aldus Vergroesen.
De stichting koos afgelopen juni voor AFAS Software vanwege de compleetheid en betaalbaarheid van het softwarepakket. Daarnaast toonde de softwareleverancier volgens Vergroesen commitment in het aanschaftraject en aan de zorgsector. “AFAS spreekt de taal van de branche en levert een oplossing waarin alle zorgspecifieke regelingen standaard meegeleverd worden. Dit scheelt veel tijd in het implementatietraject.” Met deze investering verwacht Vergroesen op korte termijn te beschikken over beter inzicht in de stuurgetallen en de komende jaren 15 procent meer efficiëntie te bereiken op personeelsvlak binnen de ondersteunende diensten.