AFAS Software voor Sociale Werkbedrijven

Bron: Martijn Delahaye
De sociale werkvoorziening (SW) kan de bezuinigingen die haar boven het hoofd hangt deels opvangen door de bedrijven op een slimme manier te automatiseren en op deze manier meer ‘rendement’ te halen uit jouw mensen. Met de software van AFAS hebben SW-bedrijven de totale bedrijfsautomatisering op orde en grip op de processen en investeer je in mensen in plaats van arbeidsplaatsen!

Actuele management informatie voor alle disciplines en lagen in de organisatie is standaard voorhanden en is via het intranet met een druk op de knop, op te vragen. Minder dubbele invoer, minder papier en meer relevante stuurinformatie leiden tot meer werkplezier.

Hiermee ontzorgen we werkgevers zodat mensen met een beperking (die vaak extra hulp en ondersteuning nodig hebben om hun bijdrage te leveren op de arbeidsmarkt) het beste uit zichzelf halen en tot hun recht komen op de werkvloer. Dat is winst, zowel maatschappelijk als financieel!


Met de software van AFAS automatiseer je het complete SW-bedrijf:

  • Boekhouding en Inkoop (Financieel) 
  • Personeelsadministratie (HRM) Salarisverwerking (Payroll) 
  • Relatiebeheer (CRM) 
  • Projectadministratie met voor- en nacalculatie (Projecten & Facturering)

Sociale Werkplaatsen staan onder druk door veranderingen in wet- en regelgeving. Deze wijzigingen vragen meer van jouw bedrijfsvoering: Je zal meer moeten gaan doen met minder. Administratieve lastenverlichting door procesautomatisering draagt daar voor een belangrijk deel aan mee. AFAS levert één softwarepakket dat veel van de administratieve processen automatiseert, zoals e-HRM, Payroll, Financieel, Projecten, CRM, Workflow- , Competentie- en Documentmanagement.

!GO in Oosterhout en Ergon in Eindhoven zijn klant van AFAS.