Bouwnijverheid 

 Grip op al je bouwprojecten! 


Alles in één pakket

Alles in één pakket

In de bouw is een foutloos proces van projectadministratie van cruciaal belang. Onze software is uitgebreid met geïntegreerde functionaliteit voor de bouw. Doel: meer grip op het proces van calculatie tot realisatie.

Geïntegreerd werken

Geïntegreerd werken

Door de functionaliteit in onze software kunnen we onze klanten nu een pakket bieden om daadwerkelijk geïntegreerd te werken op het gebied van projectbewaking, orderverwerking en financiële administratie. 

Grip en inzicht

Grip & inzicht

Dankzij de werkbegrotingscockpit weet je precies hoe je projecten er voor staan. Dit is het centrale controlecentrum waar zowel alle calculaties, offertes, orders en contracten, als ook realisatie en facturatie bij elkaar komen.

Meer weten over onze software voor de bouw?


Bouwnijverheid

Inlezen calculatie


Nieuw in onze software is de mogelijkheid om calculaties in het Calculatie Uitwisselings Formaat (CUF) in te lezen. Hiermee kunnen calculaties uit bijvoorbeeld IBIS-TRAD en 2Jours worden ingelezen in onze software. 

Op die manier kun je altijd de oorspronkelijke calculatiegegevens bekijken, regels splitsen en verplaatsen en vervolgens de voortgang van bouwprojecten scherp in de gaten houden door te monitoren op bewakingscode of hoofdstuk.

De grootste pluspunten op een rijtje

Calculeren 

Het calculeren zelf gebeurt niet in ons pakket. Op het moment dat de calculatie klaar is, kan je deze als .cuf-bestand in de software inlezen. 

Inkoop

Met de juiste inzichten vanuit de werkbegroting, is het mogelijk om scherp op de inkoop te letten. Zo hou je meer grip op de kosten van de inkoop per bouwproject.

Werkbegroting

Na gunning maak je een werkbegroting. Je kan daarin eenvoudig de kostenplanning terugzien voor materiaal, arbeid, materieel en onderaanneming. 

Realisatie

Inzicht en grip op de realisatie en voortgang van bouwprojecten zijn van groot belang. Actueel inzicht in de status, betekent dat je op elk moment tijdig kan bijsturen en niet achteraf voor verrassingen staat.

De voordelen voor jouw organisatie bekijken en klantverhalen lezen?



"Onderlinge communicatie"


"We kunnen niet alleen veel sneller, maar ook veel effectiever werken. Foutmarges door communicatieruis worden namelijk tot een minimum beperkt!

Lees het interview met Ron Prudon

- Ron Prudon
HSB Bouw



"Meer grip op projectvoortgang"

Leveranciersportal

Maximaal inzicht in prijzen

Een andere aantrekkelijke innovatie is de mogelijkheid om via je eigen portal offertes aan te vragen bij leveranciers. Omdat leveranciers hun aanbod via de portal aanleveren, beschik je altijd over een actueel beeld van de beste inkoopopties voor bijvoorbeeld beton, glaswerk, hout of timmerlieden. Zo krijgt je organisatie maximaal inzicht in prijzen en leveringsvoorwaarden en kunnen offertes eenvoudig gespiegeld worden.

De voordelen:

  • Inzicht in projectvoortgang
  • Grip op budget en kosten
  • Minder administratief werk
  • Minder kans op fouten

HSB Bouw

"Ons doel is bouwen, en automatisering helpt ons daarbij!"

Meer weten over AFAS Software voor de bouw?

Maak een afspraak


Advies op maat nodig? Bel: 033-4341800